نوشتن و نویسندگی، از مهمترین چالش‌های تمام دوران زندگی بوده و هست. البته با شروع زندگی متاهلی و دغدغه‌های که زندگی مشترک به‌همراه میاورد، از چالش به آرزو تبدیل شده است. اما هنوز هم دوست دارم بنویسم. البته آنقدر نویسنده نیستم که دنبال نوشتن کتاب رمان و داستان باشم و آنقدر دانشمند نیستم که بخواهم از یافته‌هام و علوم جدید برای کاسبان علم قلم بزنم! اما به اندازه کافی عاشق تالیف و گردآوری هستم که بتونم یک کتاب با نثر ساده و بدون پیچیدگی‌های مرسوم با کمک منابع و اندکی هم از تجربیات کسب شده بنویسم.

تا آنجا که یادم میاد و اطرافیانم خبر دارند بارها برای نوشتن کتاب اقدام کردم اما هیچگاه شروع نشد. شاید علت‌ش نداشتن تجربه نویسندگی حرفه‌ای بود. از اونجا که یک برنامه‌نویس و تحلیل‌گر نرم‌افزار هستم جای یک نرم افزار دستیار نویسندگی رو همیشه خالی میدیدم. ایکاش نرم‌افزاری وجود داشت که اجازه می‌داد تا نویسنده تالیف کتاب را مدیریت کند و با یادآوری وظایف، دائم مولف را به ادامه نوشتن کتاب ترغیب کند.

البته نرم‌افزارهایی هستند که تا حدودی این کار انجام میدن. مثلا نرم افزار oneNote . اما هنوز با نرم افزار ایده‌ال من برای نویسندگی فاصله زیادی دارن. شاید روزی خودم دست به کار شدم و این نرم افزار را نوشتم.

اگر بخواهم بنویسم از درباره چه چیزهایی می‌نویسم؟!

اگه روزی تصمیم قطعی گرفتم و اراده نوشتن را بدست آوردم درباره موضوعات زیر می توانم بنویسم.

  • راهنمای گام به گام طراحی و برنامه‌نویسی تحت وب
  • همه آنچه برای شروع برنامه نویسی نیاز است بدانیم!
  • راهنمای گام به گام مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری
  • راهنمای گام به گام مدیریت استارت‌اپ ها
  • راهنمای گام به گام ایجاد و مدیریت کارگاه خویش‌ساخته
  • راهنمای سریع راه‌اندازی کسب و کار ارزان