یکی از بزرگ‌ترین آرزوهام سحرخیز شدنه و این موضوع رو تقریبا هرکسی که منو بشناسه می‌دونه! بارها سعی کردم و حتی در همین وبلاگ هم براش پست گذاشتم و اما تقریبا خیلی وقته جز شکست چیزی عایدم نشده. این پست بهانه‌ای برای شروع دوباره این چالش ‌ه و صدالبته این بار به صورت دقیق و برنامه ریزی شده.

برای شروع این چالش از جزوات و راهنماهای سایت رویال مایند استفاده می‌کنم و سعی می‌کنم گزارش ش هر روز تو وبلاگ درج کنم. معمولا دو تا روال مهم باید در این چالش رعایت بشه. روال یا عادت های صبحگاهی و شبانگاهی. از اونجا که الان که در حال نگارش این پست هستم در ادامه میرم سراغ خلاصه روال شبانگاهی 

قوانین روال شبانگاهی:

  1. شب‌ها راس ساعت به خصوصی به تخت‌خواب برم!

  2. گوشی موبایل و یا هر چیز که دل مشغولی میاره به اتاق خواب نبرم.

یک روز بد، معمولا از شب قبل‌ش شروع میشه!

هر عادتی از ۳ بخش تشکیل می‌شه: محرک، روال و پاداش. برای سحر خیز شدن باید خیلی از روالهای بد قبلی رو بیخیال شین و عادت های خوب رو جایگزینش کنیم. روال‌های شبانگاهی از یک ساعت قبل از خواب شروع می‌شن. کارهای زیر میتونن جایگزین عادت های بد قبل از خواب بشن:

  1. برنامه‌ریزی کارهای فردا در شب قبل
  2. شکرگذاری شبانگاهی
    1. شکرگذاری برای داشته‌های فعلی
    2. دعا برای خواسته‌های آینده
  3. مراقبه شبانگاهی
    1. روی تخت دراز بکشید و جشمانتون ببندید!
    2. به آرامی نفس بکشید و روی دم باز دمتون تمرکز کنید.
    3. در این مدت به هیچ چیزی فکر نکنید و تمام افکار نادیده بگیرید.
    4. پس از یک دقیقه تمرکز بر تنفس تمام ماهیچه‌هاتون رو شل کنید و ریلکس شوید.
  4. قبل از خواب خواسته‌هاتون رو تحسم کنید