تو این چند سال همیشه آرزوی این داشتم که بتونم در محیط کار کاملا اختصاصی خودم مشغول بشم. منظورم از کاملا اختصاصی، حس مالکیت نیست! بیشتر به بحث کاربرد پذیریش کار دارم. به عنوان یک برنامه نویس، محیط کاری می پسندم که به اندازه کافی تنگ و تاریک باشه تا بتونم بهتر تمرکز کنم. انبار آپارتمان‌م دقیقا این ویژگی ها را داشت. به همین علت از یکسال پیش برنامه‌ریزی کردم تا بتونم زودتر به یک محیط دنج تبدیلش کنم.

۱. شروع کار خیلی مثل قورباغه چندشی بود که خیال خورده شدن نداشت. حجم وسایل در انبار یکی از بزرگ‌ترین چالش هام بود. یک سری از وسایل به صندوق عقب ماشین منتقل شد. یکی از همسایه‌ها هم محبت کرد و با در اختیار گذاشتن انبارشون، بالاخره مکان مورد نظر از خرت و پرت خالی شد. حالا فقط مونده بود که قفسه‌های زنگ‌زده رو به بیرون انبار منتقل کنم. این بخش وقت زیادی گرفت و حسابی هم کثافت کاری داشت. خرید لوازم و ابزار هم بخش مهمی از کار بود. مطمئنا برای کاهش هزینه‌ها، باید بخش مهمی از کار به تنهایی انجام می‌دادم. یک دستگاه دلر سبک و پیچ‌گوشتی برقی، باعث شد حسابی کارم راه بیافتد.


۲. بعد از خالی کردن انبار، اندازه‌های دیوارها و سقف به دقت اندازه گرفتم تا بدونم دقیقا به چقدر pvc نیاز دارم. اندازه ها به گونه ای بود که ۱۰ سانتیمتر باید از ارتفاع هر شاخه pvc کمتر برش بدم تا پرت کار کم بشه. صدالبته که ۱۰ سانت را می‌شد با قرنیز پوشش داد. بعد از ۲ تا سه روز سر و کله زدن، خرید و برش و نصب نما ها انجام شد.

۴. بعد از اتمام کار نما، نیاز به اندازه گیری مجددی بود تا بتونم کابین میز و کمدها را طراحی کنم. بعد اندازه گیری، طراحی سه‌بعدی اندازه های دقیق برش های فضایی رو بهمون داد. اندازه در کارگاه mdf سازی روی ورق‌های mdf اجرا و تحویل شد.

۵. حالا مونده بود فقط مونتاژ ورق‌ها و البته برق‌کشی! بیشتر زحمت برق‌کشی با برادر‌خانمم بود. مونتاژ را هم با کمک دوست خوبم جناب بحرینی انجام دادیم. از همینجا بهش سلام می‌کنم. :)

۶. باید اعتراف کنم خورده‌کاری های بعد از نصب و اجرا بیشتر از همه اذیت‌م کرد و تایم زیادی گرفت. از خرید اپلاینس که نیاز به اصلاح داشتن تا تمیزکاری و ... . 

۷. و کار هنوز ادامه دارد. تجهیزات الکترونیک مثل منبع تغذیه، وسایل لحیم و هویه و ... برای تجهیز کارگاه ضروری س که احتمالا به بعد عید موکول میشود. امیدوارم روزی این کارگاه کوچیک، مبدل به نردبانی برای پیشرفت شغلی و زندگیم بشه. اما مهم‌ترین امتیازی که این پروژه برایم‌داشت. تحقق یکی از اهداف مهم زندگی‌م بود.